Wybór designera

Obecne czasy to kultura obrazu. Obrazu i krótkich, jednozdaniowych treści. Kupują oczy – ta prawda obowiązuje. Dlatego w działalności gospodarczej tak ważną kwestia są odpowiednie projekty graficzne. Dlatego chcąc wprowadzić jakiś produkt lub usługę a także wydarzenie – oprawa graficzna staje się kwestią kluczową. Możesz mieć rewelacyjny produkt – jak nie będzie się prezentował odpowiednio atrakcyjnie – może przegrać z produktami gorszymi, ale bardziej atrakcyjnymi wizualnie. Dlatego albo skorzystaj z profesjonalnej agencji marketingowej albo sam zatrudnij specjalistów od marketingu. Wśród nich powinien znaleźć się projektant grafiki. Jego funkcja jest szersza niż tylko grafika, powinien on umieć tworzyć wizję pod kątem marketingu. Jak wybrać odpowiedniego grafika?
Przede wszystkim zapoznaj się z jego pracami. To jest podstawa. Czy odpowiada tobie jego wrażliwość, poczucie estetyki, czy umie odwoływać się do emocji i też emocje swoimi pracami tworzyć.
Czy tworzył projekty w twojej dziedzinie lub dziedzinach, które w można porównać. Oczywiście nie jest to zasada ze jak nie tworzył w twojej branży to nie może zrobić czegoś rewelacyjnego. Ale jeżeli już coś efektownego stworzył w twojej branży to jest spora szansa, że znowu mu się uda. Chociaż niekoniecznie.
Designer kreacji marketingowych musi umieć projektować biorąc pod uwagę różne nośniki i formaty reklamy – billboard, banner na stronie WWW, reklama w gazetce.
Jeżeli ma to być dłuższa współpraca – oceń jego zorganizowanie. Czy spóźnił się na spotkanie? Czy przyniósł materiały, o których wcześniej rozmawialiście? Czy przygotował informacje, o które prosiłeś? Czy zapoznał się z wiadomościami, które mu przekazałeś o branży? Oczywiście praca projektanta jest porównywalna do pracy artysty, bo w gruncie rzeczy taką również jest, jednak dyscyplina i zorganizowanie są w przypadku działań marketingowych niezwykle istotne. W przypadku wprowadzania na rynek produktu, gdzie w grę wchodzą miliony złotych nie można tolerować braku dyscypliny. Oczywiście nie należy popadać w przesadę, dobrze jest dawać terminy rozsądne, nawet z pewnym marginesem.
Istotna kwestia jest w jakim środowisku programowym pracuje dany designer. Może zdarzyć się, że mimo wspaniałych prac w portfolio współpraca będzie niemożliwa lub bardzo utrudniona z powodu tego, że designer działa na przykład na oprogramowaniu firmy Corel a twój dział marketingu wyposażony jest w oprogramowanie firmy Adobe. Lub też, że drukarnia nie obsługuje formatu, na którym pracuje grafik.