Programy typu CRM

Jeżeli w ramach swojej działalności obsługujesz większą ilość firm warto korzystać z oprogramowania typu CRM – Customer Relationship Management. Są to programy dzięki którym masz zapisane dane firm, historię kontaktów z nimi – zarówno na etapie ofertowania jak i przebiegu współpracy, masz też coś w rodzaju planera dzięki któremu nie umknie tobie żaden termin. Programy tego typu optymalizują pracę i usprawniają ją. Pomagają optymalnie wykorzystać bazę firm – potencjalnych klientów. Dzięki programom CRM można chociażby organizować mass mailing.
Niektóre funkcje i elementy oprogramowania typu CRM
W tego typu programach bardzo ważną, jedną z kluczowych funkcji jest zapisywanie historii kontaktów z firmami. Pamięć ludzka jest zawodna. Dzięki takiej funkcji masz dostęp do informacji o czym były rozmowy i to, kiedy się odbywały. Pozwala to tobie na szybkie odtworzenie charakteru kontaktu i wejście szybko w temat.
Inną kluczową funkcją jest planer. Dzięki programowi zapisujesz w elektronicznym kalendarzu planowane kontakty.
Opis firmy. Zwracasz uwagę, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością czy masz do czynienia jeszcze z inna formą prawną. Opowiadasz o historii firmy i planach jej rozpoczęcia. Tutaj możesz zamieścić reklamy i pomysły marketingowe. Oprogramowanie Twojego biznesplanu zapyta o te pozycje.
W CRM możesz mieć przypisane materiały do każdego potencjalnego klienta lub kontrahenta. Mogą to być przykładowo: indywidualne oferty czy też analizy rynku i inne ważne dokumenty dotyczące współpracy z daną firmą. Dzięki temu masz pod ręką te dokumenty i podczas kontaktu możesz szybko je znaleźć.
Programy CRM pozwalają na prowadzenie systematycznych i konsekwentnych działań zarówno marketingowych jak i dotyczących stricte działalności twojej firmy (realizacja usług, sprzedaż, serwisowanie). CRM pomagają na tworzenie trwałych relacji z firmami, chociażby poprzez organizację systematycznych kontaktów. Nie musza to być od razy kontakty dotyczące bezpośrednio sprzedaży, ale na przykład od czasu do czasu można przypominać się danej firmie ze swoją ofertą.