Dobra marka – największy atut na rynku

Kiedy wiesz, że masz już markę? Kiedy nie musisz opisywać cech produkt by przekonać słuchacza o jego wartości – tylko wystarczy, że podaż markę. Oczywiście potem może nastąpić ściślejsze opisanie właściwości produktu czy usługi, ale marka powie słuchaczowi o jakim standardzie jest mowa. Praca nad marka trwa z reguły latami. Jeżeli ktoś Tobie powie, że ma Opla – mniej więcej wiesz o jakim standardzie jest mowa. 

Marka zawiera jasny przekaz o tym co robisz, jaki jest twój standard wyrobów lub usług, jaka jest twoja filozofia działania na rynku. Jeżeli planujesz wieloletnią działalność na rynku a nie tylko okresową, to rozwój własnej marki jest jak najbardziej wskazany. Dzięki marce po latach możesz oszczędzać na reklamie i promocji. Dobra marka sama jest potężną siłą marketingową. 

Tworząc własną markę, tworzysz zapadający w pamięć przekaz marketingowy, który zainspiruje ludzi do podjęcia działań oraz wybrania Ciebie zamiast konkurencji. Twoja firma jest podstawą tego, co robisz. Jakie uczucia lub emocje wzbudza Twoja firma w Tobie i Twoich klientach? Czy wiesz, iż ludzie podejmują decyzję o zakupie na podstawie emocji, a nie faktów? Myśl jak potencjalny klient, spróbuj wejść do jego głowy i spojrzeć na nasze produkty albo usługi z ich punktu widzenia. Jak są tego, co robisz oraz jak się przez to czują? Pomyśl o tym, jak się prezentujesz, nie wyłącznie na własnej stronie internetowej, ale kiedy ludzie Cię widzą, rozmawiają z Tobą przez telefon lub czytają e-maile. Albo Twój marketing konsekwentnie mówi to, czego chcesz? Lub ludzie otrzymują od Ciebie mylące wiadomości, albo od początku jest jasne, co robisz? Co robisz, co sprawia, iż wybierasz się z tłumu? Jeśli uważasz, iż właściwie nie jest, musisz pomyśleć o sposobie, w jaki możesz, bowiem Twoja marka powinna w jakikolwiek sposób różnić się od wszystkich innych, nie wystarczy być taka sama jak inni, ale lepsza. Które są Twoje najlepsze umiejętności, czy znasz swoje największe mocne strony? Wybierz bezstronną osobę, która dobrze Cię zna, żeby pomóc Ci zdecydować, które są Twoje najważniejsze cechy; Twoja firma powinna opierać się na twoich wyjątkowych mocnych stronach oraz umiejętnościach. 

Dobra marka to największy atut przedsiębiorstwa.