Historia targów

Targi w tym kraju mają długą i starożytną historię, głęboko zakorzenioną w tradycji.
Powszechnie przyjmuje się, że ich pochodzenie wywodzi się z pogańskich zwyczajów ludzi, którzy jako pierwsi osiedlili się na tej ziemi; ich sezonowe spotkania, które odbywały się zarówno w celach handlowych, jak i świątecznych, zawierały w nich istotne elementy jarmarku.
Rzymianie zrobili wiele, aby promować jarmarki, usprawniając handel i komunikację w całym kraju.
W ciągu stuleci, które nastąpiły po odejściu Rzymian, do kalendarza rozwijającego się Kościoła chrześcijańskiego wpisano wiele jarmarków i innych świąt.
Nadane przez suwerena przywileje nadawały sprawiedliwy status prawny i coraz większe znaczenie w życiu gospodarczym narodu.
Kupców i kupców z Europy, Bliskiego Wschodu i nie tylko przyciągały wielkie średniowieczne targi czarterowe, przywożąc ze sobą bogactwo towarów.
Sama liczba tych jarmarków, nie mniej niż 4860, wyczarterowanych między 1200 a 1400 rokiem, przyciągnęła nie tylko kupców, ale także artystów: żonglerów, muzyków i masażystów – przodków dzisiejszych showmanów.
Czarna śmierć lat 1348-49 przyniosła nowy rodzaj jarmarku.
Aby zahamować wzrost płac spowodowany brakiem robotników, Edward III wprowadził statut robotników.
To zmusiło wszystkich pełnosprawnych mężczyzn do corocznego zgłaszania się do wynajęcia za ustalone wynagrodzenie.
Te targi skupu lub wynajmu odbywały się głównie w okolicach Michealmas, końca roku rolniczego.
Na początku XVIII wieku handlowe aspekty jarmarków czarterowych zanikły, a większość jarmarków składała się prawie wyłącznie z zabaw, akrobatów, iluzjonistów i teatrów, a wszystko to odbywało się na terenach targowych.
Mniej więcej w tym czasie zaczęły pojawiać się pierwsze przejażdżki po wesołym miasteczku, małe, prymitywnie skonstruowane z drewna i napędzane przez gangi chłopców.
W 1868 roku Frederick Savage, odnoszący sukcesy inżynier rolniczy z Kings Lynn, opracował metodę jazdy parą.
Jego wynalazek, silnik parowy zamontowany w centrum przejażdżki, miał odmienić branżę targową.
Uwolnione od ograniczeń siły mięśni, przejażdżki mogłyby być większe, bardziej pojemne i bogatsze w ozdoby.
Popytowi showmana na nowości odpowiadała pomysłowość Savage’a i innych inżynierów.
W wyniku rewolucji parowej pojawiła się niesamowita różnorodność nowych projektów.
Te przejażdżki były prekursorami dzisiejszych niesamowitych, ekscytujących przejażdżek, z czasem innowacje, takie jak oświetlenie elektryczne, silniki elektryczne, hydraulika itp. Pozwoliły przejażdżkom ewoluować w niesamowite urządzenia, które można dziś oglądać na każdym lokalnym targach.